Αθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2022
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 10
ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΩΡΑΙΑ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ, ΕΙΜΑΣΤΕ!!!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Κάπου μεταξύ πρωινής προσέλευσης ή πρωινού καφέ, «έσκασε» το προαναγγελλόμενο και πολυσυζητημένο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου. Για μια ακόμη φορά, το προηγούμενο διάστημα, οι διάφοροι «καλοθελητές» (αλήθεια τι bonus θα λάβουν;) είχαν φροντίσει να δημιουργήσουν την συνήθη καθοδηγούμενη και στοχευμένη εργασιακή αστάθεια (sic), επιχειρώντας να καταπιέσουν το προσωπικό που απευθύνθηκαν, θέτοντας το σε καθεστώς ιδιότυπου mobbing για αποφάσεις της στιγμής, ξεπερνώντας την όποια οργανωμένη προσέγγιση του HR.
Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά ότι, οι εργαζόμενοι που πληρούν τους όρους συμμετοχής στο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, πριν από οποιαδήποτε απόφασή τους για συμμετοχή σε αυτό, θα πρέπει να εξετάσουν λεπτομερώς και σε βάθος χρόνου, την δική τους ιδιαίτερη περίπτωση. Να σταθμίσουν το οικονομικό αποτέλεσμα σε συνδυασμό με τις ασφαλιστικές τους δυνατότητες, την οικογενειακή και οικονομική τους κατάσταση, τις επαγγελματικές τους γνώσεις και δεξιότητες αλλά και την δυνατότητα εξεύρεσης εργασίας σε μια αγορά που επηρεάζεται από την πανδημία και δεν δίνει αισιόδοξες προοπτικές. Και οπωσδήποτε η απόφαση συμμετοχής να μην παρθεί κάτω από καθεστώς αγανάκτησης γι’ αυτά που βιώνουν σε καθημερινή βάση.
Σε κάθε περίπτωση, το πρόγραμμα είναι εθελοντικό και σε αυτή τη βάση πρέπει να μείνει. Ιδιαίτερες προτροπές για αναγκαστική συμμετοχή απαγορεύονται και σας καλούμε να μας καταγγέλλετε κάθε προσπάθεια επηρεασμού σας απ΄ όπου και αν προέρχεται.
Με τις συνεχείς στοχευμένες «εθελούσιες εξόδους» και τις προσχηματικές αποσχίσεις – μεταφορές δραστηριοτήτων η Τράπεζα φροντίζει να απομακρύνει έμπειρο προσωπικό που στήριξε τη λειτουργία της επί χρόνια. Επίσης, ταυτόχρονα με τις ενέργειές της για την δραστική μείωση του υπάρχοντος έμπειρου προσωπικού, συνεχίζει αυξητικά την ανάθεση εργασιών σε εξωτερικούς συνεργάτες και επί πολλά συναπτά χρόνια απασχολεί προσωπικό από εταιρείες προσωρινής απασχόλησης για πάγιες και διαρκείς ανάγκες της.
Λοιπόν, είμαστε μάρτυρες ενός ακόμη ασυμβίβαστου. Η Τράπεζα δηλώνει ότι πορεύεται προς το 2030 με ένα νέο μοντέλο: «Το μοντέλο μας συνδυάζει εργαλεία τεχνολογικής αιχμής με την σταθερή προτεραιότητα στην ανθρώπινη επαφή και τις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει μαζί σας». Πώς γίνεται για ένα μοντέλο που έχει ως προτεραιότητα την ανθρώπινη επαφή και τις υπάρχουσες σχέσεις εμπιστοσύνης η Τράπεζα με τις ενέργειές της να απομακρύνει τους ανθρώπους που έχουν εδώ και δεκαετίες και την επαφή κι έχουν χτίσει και τις πολύτιμες σχέσεις εμπιστοσύνης; Αντί να σκύψει πάνω από τους ανθρώπους της, να τους εκπαιδεύσει για το αύριο, για τις απαραίτητες νέες τεχνολογίες που θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες.
Πόσοι και ποιοι θα χειρίζονται τα «εργαλεία τεχνολογικής αιχμής» στο δρόμο προς το 2030 τελικά;
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2022
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 9
ΑΞΙΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΑΞΙΟΠΟΙΩ
Η “αξιολόγηση” είναι διαδικασία διασφάλισης και ανάπτυξης της ποιότητας του παραγόμενου έργου ενός οργανισμού.
Συνίσταται στη συστηματική, τεκμηριωμένη και λεπτομερή αποτίμηση, ανάδειξη και καταγραφή του έργου του με τη χρήση αντικειμενικών κριτηρίων, καθώς και με την κριτική ανάλυση και διαπίστωση υφιστάμενων αδυναμιών και αποκλίσεων σε σχέση με τα πρότυπα, τους στόχους και την αποστολή του.
Κατά συνέπεια αυτού, η αξιολόγηση του προσωπικού που τον αφορά, αποτελεί πράξη διαπίστωσης εργασιακών συμπεριφορών, ικανοτήτων, ταλέντου, ανάδειξης, προώθησης στην ιεραρχία και τους ρόλους ή αντιστοίχως παραίνεσης, προτροπής για κάλυψη των αδυναμιών, επισήμανσης και προβολής των προτύπων, ευκαιρία για εκπαίδευση και συστηματική άσκηση, εντοπισμός δεξιοτήτων που δεν έχουν αναδειχθεί μέχρι σήμερα.
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απαξίωση, διαπόμπευση ή τιμωρία των αξιολογούμενων.
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ
Απαιτείται σε κάθε περίπτωση να αυτοαξιολογήσει αντικειμενικά τον εαυτό του με βάση τα πεπραγμένα στηριζόμενος σε γεγονότα και αποδεικτικά στοιχεία. ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Είναι κάτι που το επιθυμεί και η ίδια η τράπεζα και το προβάλλει. Με την αυτοαξιολόγηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις συζήτησης και τεκμηρίωσης της θέσης του με βάση τα γεγονότα που βίωσε, έναντι μίας τυχόν κατασκευασμένης ή λανθασμένης ή άστοχης ή εμπαθούς άποψης προς το πρόσωπό του. Είναι η βάση της διαδικασίας επαναξιολόγησής του ή της επιβράβευσής του όταν αυτό δεν του αναγνωρίζεται και σε κάθε περίπτωση θα συμβάλλει καταλυτικά στην ορθή αξιολόγηση του αξιολογούμενου.
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ
Πρέπει να λειτουργεί ως αντικειμενικός ηγήτορας που επιθυμεί να δώσει την πρέπουσα αξία και να καθοδηγήσει εποικοδομητικά τους συνεργάτες του. Δεν πρέπει να επηρεάζεται από τυχόν παρόρμησή του ή από άστοχα περιστατικά και να εστιάζει στην ουσία, στο ήθος και στην αναζήτηση του τρόπου αναβάθμισης του κύρους της ομάδας του για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων. Πρέπει να κατανοήσει ότι οι συνεργάτες του είναι αυτοί που του δίνουν την υπεραξία στο έργο του και τον καταξιώνουν. Επιβάλλεται όταν το αξίζουν να τους αναδεικνύει και για αυτά που πράγματι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης – εξέλιξης να τους δίνει σαφείς οδηγίες και αιτιολογημένες προτάσεις.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Επειδή όμως δυστυχώς κάποιοι αξιολογητές δεν το κατανοούν, όσα και να γραφούν, τους προειδοποιούμε ότι θα εξαντλήσουμε κάθε θεμιτό μέσο για να προβάλουμε και αναδείξουμε τα κάθε λογής κακώς πεπραγμένα τους.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αξιολόγηση των συναδέλφων που λείπουν συστηματικά από τον χώρο του γραφείου λόγω συνθηκών τηλεργασίας. Η προσφορά της εργασίας τους από τοποθεσία διαφορετική από την έδρα της επιχειρηματικής μονάδας που ανήκουν δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν συνεισφέρουν όσο και οι υπόλοιποι, όταν μάλιστα οι προϊστάμενοι τους απασχολούν και πέραν του ωραρίου τους άνευ πρόσθετης αμοιβής.
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ:
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά από τόσα χρόνια επισημάνσεων και παραινέσεων μας, οι αξιολογητές πλέον θα έχουν ωριμάσει και κανένας αξιολογούμενος δε θα βρεθεί στη θέση να αναζητήσει τα δίκαιά του μέσω της διαδικασίας επαναξιολόγησης. Ελπίζουμε επίσης ότι η διαδικασία θα αναδείξει μόνο θετικές διαστάσεις όσον αφορά στην λειτουργία της και ότι κάποιοι ματαιόδοξοι αξιολογητές, επιτέλους θα ανοίξουν τα μάτια τους στον ρεαλισμό, βοηθώντας τον Οργανισμό να σχηματίσει την πραγματική εικόνα της αξιολόγησης, ώστε και με τις κατάλληλες προσαρμογές να αξιοποιήσει σωστά το υπάρχον προσωπικό για την επίτευξη των επιχειρηματικών του σχεδίων.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 24 Ιανουαρίου 2022
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 8
ΑΔΕΙΑ ΑΝΩΤΕΡΑΣ ΒΙΑΣ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Η κακοκαιρία «Ελπίς» που πλήττει τη χώρα, αναμένεται να επηρεάσει τη λειτουργία επιχειρήσεων και τις μετακινήσεις εργαζομένων στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.
Οι εργαζόμενοι λοιπόν που δεν θα καταφέρουν να προσέλθουν στην εργασία τους όχι από δική τους υπαιτιότητα αλλά λόγω σπουδαίου λόγου όπως η χιονόπτωση στην συγκεκριμένη περίπτωση και οι συνέπειές της, δικαιούνται άδεια με αποδοχές. Η διακοπή των συγκοινωνιών και η επικινδυνότητα όλων των δρόμων και όχι μόνο των κεντρικών οδικών αρτηριών, εξαιτίας της σφοδρής χιονόπτωσης και του παγετού που ακολουθεί, αλλά και της χαμηλής ορατότητας σε πολλές περιπτώσεις, αποτελούν τυπική περίπτωση σπουδαίου λόγου, που δικαιολογεί, σύμφωνα με την καλή πίστη, τη μη παροχή της εργασίας.
Στην εφαρμογή success factors υποβάλλεται το αίτημα αδείας προκειμένου να εγκριθεί από τον Διευθυντή/Προϊστάμενο. Ανάλογα με την περίπτωση, μπορεί να ζητηθεί η προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης από αρμόδια αρχή.
Παρακαλούμε όλους τους εργαζόμενους να λαμβάνουν υπόψη τους τις οδηγίες της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και να μένουν ασφαλείς.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
ΕΝΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.