Αθήνα, 30 Ιανουαρίου 2024
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 55
Δεν είναι οι θέσεις που αναδεικνύουν τους ανθρώπους, αλλά οι άνθρωποι που αναδεικνύουν τις θέσεις.
Νικολό Μακιαβέλι Ιταλός πολιτικός φιλόσοφος (1469-1527)
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Η αξιολόγηση της απόδοσης είναι διαδικασία διασφάλισης και ανάπτυξης της ποιότητας του παραγόμενου έργου ενός οργανισμού.
Συνίσταται στη συστηματική, τεκμηριωμένη και λεπτομερή αποτίμηση, ανάδειξη και καταγραφή του έργου του με τη χρήση αντικειμενικών κριτηρίων, καθώς και με την κριτική ανάλυση και διαπίστωση υφιστάμενων αδυναμιών και αποκλίσεων σε σχέση με τα πρότυπα, τους στόχους και την αποστολή του.
Κατά συνέπεια αυτού, η αξιολόγηση του προσωπικού που τον αφορά, αποτελεί πράξη διαπίστωσης εργασιακών συμπεριφορών, ικανοτήτων, ταλέντου, ανάδειξης, προώθησης στην ιεραρχία και τους ρόλους ή αντιστοίχως παραίνεσης, προτροπής για κάλυψη των αδυναμιών, επισήμανσης και προβολής των προτύπων, ευκαιρία για εκπαίδευση, συστηματική άσκηση και εντοπισμός δεξιοτήτων που δεν έχουν αναδειχθεί μέχρι σήμερα.
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απαξίωση, διαπόμπευση ή τιμωρία των αξιολογούμενων.
Για μια ακόμη χρονιά βρισκόμαστε "προ των πυλών" της διαδικασίας (πιθανόν σε κάποιες μονάδες να ξεκίνησε ήδη) που πέρασε από αρκετές μεταλλάξεις μέχρι να σταθεροποιηθεί τουλάχιστον για τα πρόσφατα χρόνια.
Προφανώς και απαιτούμε την αμερόληπτη - αντικειμενική προσέγγιση των αξιολογητών, την ακέραιη - εποικοδομητική καταγραφή των σχολίων και παρατηρήσεων τους, προκειμένου να επηρεάσουν θετικά και να βελτιώσουν την επαγγελματική συμπεριφορά των αξιολογούμενων προς τις βέλτιστες πρακτικές.
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που υπάρχει εξαιρετική απόδοση υφισταμένου την οποία αναγνωρίζει και εκφράζει ο προϊστάμενός του (και αξιολογητής Α) αλλά όταν έρθει η ώρα "της αλήθειας" και παρά το γεγονός ότι ο αξιολογητής Α έχει την πρόθεση να υλοποιήσει την πεποίθησή του και να βαθμολογήσει ψηλά τον εργαζόμενο, έρχεται ο διευθυντής τους (και αξιολογητής Β ή ακόμα και ο Γ) και υποδεικνύει την βαθμολογία που πρέπει να λάβει ο εργαζόμενος, καθώς το σκεπτικό του είναι διαφορετικό "στην μοιρασιά" των λίγων και καλών βαθμολογιών της ομάδας του, καθώς σύμφωνα με το σκεπτικό της τράπεζας... "δεν μπορεί να είναι όλοι καλοί"!!! Αλλά κατά τα άλλα φροντίσαμε να ορίσουμε την προκατασκευασμένη συνήθως βαθμολογία ως βάση για τη διανομή bonus, παροχών και ανέλιξης.
Αλήθεια, έγινε ποτέ έρευνα προς αυτή την κατεύθυνση έτσι ώστε να επιβεβαιωθεί ότι όλες οι "καλές" ή οι "κακές" βαθμολογίες είναι και δίκαιες;
Μήπως επαναλαμβάνονται κακώς κείμενα με χειραγωγημένες διαδικασίες;
Μπορεί να εγγυηθεί επιτέλους το HR το αδιάβλητο των διαδικασιών;
Άρα λοιπόν από τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και ότι όλα μπορούν να ανατραπούν.
Πρέπει λοιπόν ο καθένας από τους συναδέλφους να συγκεντρώνει και κρατάει τα στοιχεία εκείνα που αποδεικνύουν την καλή του απόδοση σύμφωνα με τα ζητούμενα της αξιολόγησης και να τα παραθέτει σε ανάλογα περιστατικά που ουσιαστικά τον αδικούν.
Εάν ο/η ίδιος/ίδια ολιγωρήσει, είναι εξαιρετικά δύσκολο ένας τρίτος (όποιος και να είναι) που θα τον ακούσει, να μπορέσει να του το αναγνωρίσει (πιθανόν και να μην θέλει λόγω οδηγίας άνωθεν).
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ
Απαιτείται σε κάθε περίπτωση να αυτοαξιολογήσει αντικειμενικά τον εαυτό του με βάση τα πεπραγμένα, στηριζόμενος σε γεγονότα και αποδεικτικά στοιχεία. ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ στην εφαρμογή του "Αξιοποιώ". Είναι κάτι που το επιθυμεί και η ίδια η τράπεζα και το προβάλλει. Με την αυτοαξιολόγηση δημιουργεί τις προϋποθέσεις συζήτησης και τεκμηρίωσης της θέσης του με βάση τα γεγονότα που βίωσε, έναντι μίας τυχόν κατασκευασμένης ή λανθασμένης ή άστοχης ή εμπαθούς άποψης προς το πρόσωπό του.
Είναι η βάση της διαδικασίας επαναξιολόγησής του ή της επιβράβευσής του όταν αυτή δεν του αναγνωρίζεται και σε κάθε περίπτωση θα συμβάλλει καταλυτικά στην ορθή αξιολόγησή του.
Ο ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ
Πρέπει να λειτουργεί ως αντικειμενικός ηγήτορας που επιθυμεί να δώσει την πρέπουσα αξία και να καθοδηγήσει εποικοδομητικά τους συνεργάτες του. Δεν πρέπει να επηρεάζεται από τυχόν παρόρμησή του ή από άστοχα περιστατικά αλλά να εστιάζει στην ουσία, στο ήθος και στην αναζήτηση του τρόπου αναβάθμισης του κύρους της ομάδας του για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων.
Πρέπει να κατανοήσει ότι οι συνεργάτες του είναι αυτοί που δίνουν την υπεραξία στο έργο του και τον καταξιώνουν.
Επιβάλλεται όταν το αξίζουν να τους αναδεικνύει και γι αυτά που πράγματι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης – εξέλιξης να τους δίνει σαφείς οδηγίες και αιτιολογημένες προτάσεις.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Επειδή όμως δυστυχώς κάποιοι αξιολογητές δεν το κατανοούν, όσα και να γραφούν, τους προειδοποιούμε ότι θα εξαντλήσουμε κάθε θεμιτό μέσο για να προβάλουμε και αναδείξουμε τα κάθε λογής κακώς πεπραγμένα τους. Δεν θα δεχθούμε να αντιμετωπίζουν τη διαδικασία ως τυπική και επιφανειακή, με αδιαφορία στην ορθή εφαρμογή της.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αξιολόγηση των συναδέλφων που απουσιάζουν συστηματικά από τον χώρο του γραφείου λόγω συνθηκών τηλεργασίας. Η προσφορά της εργασίας τους από τοποθεσία διαφορετική από την έδρα της επιχειρηματικής μονάδας που ανήκουν δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δεν συνεισφέρουν όσο και οι υπόλοιποι, όταν μάλιστα οι προϊστάμενοι τους απασχολούν και πέραν του ωραρίου τους άνευ πρόσθετης αμοιβής.
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗΣ:
Οι αξιολογούμενοι πρέπει σε κάθε περίπτωση να ζητούν από τους αξιολογητές τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία σε περίπτωση καταλογισμών και αρνητικών σχολίων ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ να ολοκληρώσουν την διαδικασία με μια απλή αποδοχή του "Έλαβα Γνώση". Αντιθέτως, στα σχόλιά τους πρέπει να αναγράφουν με σαφή και τεκμηριωμένο τρόπο τις διαφωνίες τους.
Αν ο αξιολογούμενος θεωρεί ότι αδικείται από την αξιολόγησή του, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ να ζητήσει εντός 3 εργάσιμων ημερών επαναξιολόγηση με ταυτόχρονη ενημέρωση και του Συλλόγου.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μετά από τόσα χρόνια επισημάνσεων και παραινέσεων μας, οι αξιολογητές πλέον θα έχουν ωριμάσει και κανένας αξιολογούμενος δε θα βρεθεί στη θέση να αναζητήσει τα δίκαιά του μέσω της διαδικασίας επαναξιολόγησης. Ελπίζουμε επίσης ότι η διαδικασία θα αναδείξει μόνο θετικές διαστάσεις όσον αφορά στην λειτουργία της και ότι κάποιοι ματαιόδοξοι αξιολογητές, επιτέλους θα ανοίξουν τα μάτια τους στον ρεαλισμό, βοηθώντας τον Οργανισμό να σχηματίσει την πραγματική εικόνα της αξιολόγησης, ώστε και με τις κατάλληλες προσαρμογές να αξιοποιήσει σωστά το υπάρχον προσωπικό για την επίτευξη των επιχειρηματικών του σχεδίων.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 28 Δεκεμβρίου 2023
ΕΤΗΣΙΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΟΑΣΑ 2024
ΦΟΡΤΙΣΗ ΕΤΗΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαδικασία επαναφόρτισης των ηλεκτρονικών ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών ΟΑΣΑ 2023 για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, χρονικής περιόδου 1/1/2024 - 31/12/2024.
Ο κάτοχος της κάρτας πρέπει να προσέλθει σε ένα οποιοδήποτε ΑΜΕΚ σε οποιοδήποτε σταθμό του Μετρό ή του Τραμ και αφού τοποθετήσει την κάρτα του στη θήκη, επιλέγει ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ και επαναφορτίζεται η κάρτα του με το κόμιστρο. Το νέο προϊόν ενεργοποιείται μετά τη λήξη του ήδη υπάρχοντος ενεργοποιημένου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Η ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ 31η ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, ΕΑΝ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΡΤΑ ΔΕΝ ΕΠΙΔΟΤΗΘΕΙ, ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΙ (π.χ. 255€) ΧΑΝΕΤΑΙ, ΔΕΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ, ΔΕΝ ΣΥΜΨΗΦΙΖΕΤΑΙ.
Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει οι δικαιούχοι να επισκέπτονται τα γραφεία του ΟΑΣΑ (οδ. Ρεθύμνου 16, Μουσείο, ημέρες λειτουργίας ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 08.00 – 14.15) προκειμένου να τακτοποιήσουν την εκκρεμότητα της επιδότησής τους.
Η ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ μπορεί να γίνει και ONLINE.
Η αναλυτική διαδικασία για την επαναφόρτιση κάρτας Online από την εφαρμογή του κινητού εφόσον διαθέτει λειτουργία NFC έχει ως εξής:
Βήμα 1ο:
Αρχικά πρέπει να κάνετε εγγραφή στο παρακάτω Link για δημιουργία λογαριασμού https://athenacard.gr/smartafc/sysadmin/user/signup/InitSignUpLoad.dev συμπληρώνοντας τον 16ψηφιο της κάρτας και έναν κωδικό από 8 ψηφία και πάνω με αριθμούς, γράμματα και σύμβολα (επιτρεπόμενα σύμβολα : $@!%*#?&_-+
Βήμα 2ο :
Αν η συσκευή του κινητού σας είναι Android και υποστηρίζει την λειτουργία του NFC μέσω της εφαρμογής (την κατεβάζετε από το Google Play Store) κάνετε Log in, επιλέγετε η κάρτα μου και λήψη προϊόντος στην κάρτα –ενεργοποιείται το NFC – τοποθετείτε την κάρτα κοντά στην κεραία NFC της συσκευής και δεν την μετακινείται, αναμένεται μέχρι η οθόνη να εμφανίσει τα δεδομένα της κάρτας, επιλέγεται το προϊόν που βρίσκεται σε αναμονή και περιμένετε μέχρι να ολοκληρωθεί το 100% της λήψης. Βασική προϋπόθεση να έχει το κινητό ισχυρό σήμα WiFi.
Από την καρτέλα «ο λογαριασμός μου» μπορείτε να δείτε τις πληροφορίες της κάρτας ή τοποθετώντας την κάρτα στην κεραία του NFC θα σας εμφανίσει τα δεδομένα (προϊόντα που βρίσκονται σε αναμονή, προϊόντα που είναι σε ισχύ).
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 28 Δεκεμβρίου 2023
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 54
ΟΠΟΙΟΣ ΣΚΟΡΠΑΕΙ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ (ΧΡΟΝΟ),
ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΑΝΑΜΑΖΕΥΕΙ (λαϊκή παροιμία).
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Χρονιάρες μέρες είπαμε να αποφύγουμε τις μουρμούρες, αλλά δυστυχώς τα γεγονότα μας υποχρεώνουν να αντιδράσουμε και να επικοινωνήσουμε μαζί σας. Δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε την πρόσφατη απολογιστική επιστολή, της 20ης Δεκεμβρίου 2023, του CEO (ας βάλουμε αγγλοσαξωνική ορολογία) προς το προσωπικό.
Πραγματικά από πού να το πιάσουμε…
Στις πρώτες παραγράφους προσπαθεί να καταδείξει τις καλές επιχειρηματικές επιλογές της Διοίκησης που οδήγησαν την Τράπεζα εντός και εκτός Ελλάδος σε επιτυχίες και την απαλλαγή της από το Δημόσιο. Ότι ως οργανισμός προσφέρει στην κοινωνία είτε άμεσα είτε έμμεσα με εθελοντικές δράσεις όπου συμμετέχουν εργαζόμενοι του. Βέβαια, ομολογεί ότι η αφοσίωση, η προσπάθεια και ο επαγγελματισμός του προσωπικού δίνουν ΜΟΝΟ πλεονέκτημα και ΕΙΝΑΙ ο καταλύτης και υπονοεί ότι η Διοίκηση με τις επιλογές της έχει φέρει τα καλά αποτελέσματα και θα συνεχίσει στο μέλλον. Αυτό στο χωριό μας (όχι στο London) λέγεται καθαρή αυτοπροβολή αγνοώντας ηθελημένα την πραγματικότητα, σε ποιους, σε αυτούς που καθημερινά δίνουν μάχη στην πρώτη γραμμή. Η λέξη ΚΟΡΟΙΔΙΑ είναι το ελάχιστο που μας έρχεται στο μυαλό.
Σχετικά με την έρευνα δέσμευσης των εργαζομένων, η γενική εικόνα είναι ότι «προσπαθεί να την ωραιοποιήσει και να δείξει ότι όπου εντοπίστηκαν προβλήματα φταίνε οι εποπτικοί παράγοντες. Η Διοίκηση της Τράπεζας τα κάνει όλα τέλεια και αμείβει ικανοποιητικά το προσωπικό !!!». Πάμε πιο αναλυτικά:
Α. Δεν εξηγεί με νούμερα ποια είναι η καθολική συμμετοχή των εργαζομένων. Αντικειμενικά υπάρχουν αρκετοί που φοβούνται να εκφράσουν τα προβλήματα που ζουν καθημερινά, μη τυχόν στοχοποιηθούν. Επίσης υπάρχουν και οι κατά συνείδηση αρνητές σε αυτά που τους ζητά η Διοίκηση. Άρα το 100% δεν το έχουν, απλά με βάση τα πρότυπα, αν έχεις συμμετοχή άνω του 85% (γράφτηκε σε ανακοίνωση του HR) το παρουσιάζεις ως «καθολική συμμετοχή». Ok…
Β. Αναφέρεται ΜΟΝΟ σε όσες απαντήσεις τους «γέμισαν με ικανοποίηση», αδιαφορώντας και αποκρύπτοντας τις αρνητικές απαντήσεις. Η έρευνα δεν είναι εκλογικό αποτέλεσμα να κερδίζει η πλειοψηφία, αλλά πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι αρνητικές τοποθετήσεις. Αν γνωρίζεις ήδη τα αρνητικά, λες ότι το ξέρω και κάνω ενέργειες να τα διορθώσω ή δεν το γνωρίζω και θα το διερευνήσω και αν απαιτείται θα λάβω μέτρα εξάλειψής τους. Μεγάλη σημασία στην έρευνα έχει να λάβεις υπόψη και από ποιο χώρο (Γενική Δ/νση, μονάδα) έρχονται οι αρνητικές τοποθετήσεις.
Γ. Το θέμα των μεταβλητών αποδοχών προφανώς σχολιάστηκε θετικά από όσους ήδη τις λαμβάνουν. Αυτοί είναι ελάχιστοι και στην πράξη η συντριπτική πλειοψηφία δεν λαμβάνει δεκάρα τουλάχιστον από τα αφορολόγητα κουπόνια – κάρτες αγορών!!!
Δ. Η σύνδεση της αναγνώρισης (plus €) με την απόδοση πώς θα γίνει εφικτή και αντικειμενική ΟΤΑΝ έρχεται η ίδια η Διοίκηση και επιβάλλει την περίφημη ποσόστωση στους βαθμούς αξιολόγησης του προσωπικού; Δίνοντας μάλιστα και οδηγίες για τα μέγιστα αποδεκτά ποσοστά ανά βαθμό αξιολόγησης ανεξάρτητα από την πραγματική συμμετοχή των εργαζομένων.
Ε. Για τον συγκεντρωτικό τρόπο αποφάσεων προσπαθεί να δικαιολογήσει γιατί γίνεται και υπόσχεται κάτι, άνευ δέσμευσης για αλλαγή του. Απλά «θα διερευνηθεί». Κι ενώ στην πράξη πιθανόν το διερευνούν εδώ και δεκαετίες χωρίς όμως αλλαγές του, ο Γενικός Δ/ντης παραμένει υπεύθυνος για όλα και όλους που ανήκουν στο χώρο ευθύνης του, οπότε θέλει να έχει και λόγο σε κάθε ουσιαστική απόφαση για οικονομικά, διαδικαστικά, προσωπικού θέματα του χώρου του. Μπορεί να φαίνεται ότι υπογράφουν κι άλλοι συνεργάτες του αλλά πίσω από όλα αυτά ήταν, είναι και θα είναι, το ίδιο άτομο που θα καθορίζει τις τύχες των υπολοίπων. Αλήθεια, το πρόστιμο που επέβαλλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ποιος θα το πληρώσει; Να υποθέσουμε ότι θα καλυφθεί από τα κουπόνια που καρτερικά περιμένουμε να λάβουμε τώρα που επανήλθε σε κερδοφορία η τράπεζα; Γιατί η Ανώτατη Διοίκηση φρόντισε ΜΟΝΟ «για πάρτη της» από το καλοκαίρι.
Για το Employee Referral Program επ’ αμοιβή που με χαρά μας ανακοίνωσε το HR, τι θετικές σκέψεις να κάνουμε; Έχουμε άτυπο budget επίτευξης στόχου και απέναντι στην GCHRO;
ΣΤ. Αφού γνωρίζει ότι υποχρεώνει τους εργαζόμενους να δουλέψουν περισσότερο από όσο ορίζουν οι ΣΣΕ, γιατί δεν τους πληρώνει ανάλογα; Γιατί δεν φροντίζει για την μισθολογική τους αναβάθμιση; Ή όπως αφήνει να εννοηθεί φταίνε οι εξωτερικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί, άρα πήγαινε να ζητήσεις τις όποιες υπερωρίες ή αυξήσεις από την ΤτΕ, την ΑΑΔΕ, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, το Υπουργείο Οικονομικών ή όπου αλλού «γουστάρεις»!!!
Ζ. Για τις διαδικασίες, τις κοιτάνε δεκαετίες τώρα να τις βελτιώσουν. Δεν είναι κάτι νέο, αλλά θα είναι μια δράση που θα γίνεται όσο υπάρχει η εταιρεία. Το αναδεικνύει κάθε έρευνα σε οποιαδήποτε επιχείρηση.
Η. Αν η εμπιστοσύνη προς τη Διοίκηση δεν είναι απόλυτη, τότε ας αλλάξουν «γραμμή πλεύσης», για να δανειστούμε και μια ατάκα από τον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο ή «να κλείσουν το μαγαζί». Σιγά να μην έλεγαν κάτι λιγότερο δηλαδή, να πυροβολήσουν τα πόδια τους;
Θ. Τα σχετικά με την κοινωνική ευθύνη του οργανισμού έχουν γίνει της μόδας. Είναι υποχρέωση από την ΤτΕ και παράλληλα έχουν άμεση σχέση με την τιμή της μετοχής της Τράπεζας. Πώς να μην εκθειάσουν τον εαυτό τους, ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα της έρευνας.
Ι. Αναφέρεται μόνο στις θετικές κρίσεις για τους managers. Για τις αρνητικές κρίσεις που έλαβε, τι θα κάνει, πώς θα το διαχειριστεί; Δεν είναι όλοι οι managers αποδεκτοί από τις ομάδες τους. Τι σκοπεύει να κάνει με αυτούς;
Κ. Στο τέλος πάει να έλθει λίγο στην πραγματικότητα αναφέροντας ότι «μελετάμε σε βάθος τα όσα μας είπατε». Δηλαδή υπάρχουν και άλλα, άσχημα πράγματα, πέρα από αυτά τα ΤΕΛΕΙΑ που αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους; Ποια είναι τα «καυτά θέματα» που δεν αναφέρονται στην επιστολή, πότε και πώς θα ενημερωθούν οι εργαζόμενοι για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στην Τράπεζα; Τελικά, αφού δεν μας ενημερώνει η Διοίκηση, θα αναγκαστούμε να καταφύγουμε σε δική μας ανεξάρτητη έρευνα ώστε να δημοσιοποιηθούν τόσο τα νούμερα όσο και στο σύνολο τους τα θέματα που απασχολούν το προσωπικό;
Με την επιστολή αυτή ο CEO δείχνει να έχει απόλυτη εμπιστοσύνη σε στενούς συνεργάτες του. Δυστυχώς όμως, είναι προφανές ότι τον εκθέτουν στα μάτια των εργαζομένων οι οποίοι καθημερινά βλέπουν, ακούν και αντιλαμβάνονται ότι αυτά που «τον έβαλαν να γράψει» είναι πολύ διαφορετικά από την πραγματικότητα που ζουν στον οργανισμό.
Το 2024 θα πάμε για υπογραφή νέας Επιχειρησιακής Σύμβασης. Λοιπόν, υπάρχει δυνατότητα και μέσα από αυτή να βελτιωθεί ικανοποιητικά η οικονομική κατάσταση του συνόλου των εργαζομένων (δεν χρειάζονται οικονομικές αναλύσεις που κουράζουν για να καταλάβουμε ότι το εισόδημά μας πλήττεται από το κύμα ακρίβειας που σαρώνει τη χώρα). Ο CEO να «το πάρει πάνω του» ώστε να διώξει το «χαμηλό βαρομετρικό» που επικρατεί, ικανοποιώντας το δίκαιο αίτημα των εργαζομένων που από το 2012, μετά την μείωση των αποδοχών τους, οι Διοικήσεις δεν έχουν κάνει καμία ουσιαστική βελτίωση ώστε να καλύψουν τουλάχιστον την απομείωση της αγοραστικής δύναμης. Όπως μας λένε, η Τράπεζα έχει μπει σε ρυθμούς κερδοφορίας και ως αποτέλεσμα αυτού είδαμε πρόσφατα ότι στα μέλη της Διοίκησης μοίρασε πλουσιοπάροχα πρόσθετες αμοιβές!!! Αναμένουμε λοιπόν σύντομα να έλθει και η σειρά των εργαζόμενων, των ανθρώπων της Τράπεζας που όπως δηλώνει ο CEO ...«στους ανθρώπους μας στηρίζονται οι θετικές προοπτικές που διαγράφονται για το μέλλον»… Πλέον, η Διοίκηση έχει στο χέρι της το χρήμα-εργαλείο που της δίνει την δυνατότητα να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για ουσιαστικές αυξήσεις των αποδοχών τους. Ας το κάνει το ταχύτερο ώστε να περιοριστούν οι δικαιολογημένες γκρίνιες του προσωπικού, που σε κάθε περίπτωση αποτελούν τροχοπέδη στην εξέλιξη και την πρόοδο της Τράπεζας.
Ευχόμαστε σε όλες και όλους το Νέο Έτος να φέρει υγεία, χαμόγελα και περισσότερη αισιοδοξία.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
ΕΝΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.