Αθήνα, 23 Ιουνίου 2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 74
ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ e-ΕΦΚΑ 2020
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι, χθες αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ ανακοίνωση και οδηγίες που αφορούν στον καθορισμό διαδικασίας υποβολής αιτήσεων των ασφαλισμένων στο ΤΑΥΤΕΚΩ για την συμμετοχή των παιδιών τους στο κατασκηνωτικό πρόγραμμα 2020, τις οποίες σας επισυνάπτουμε.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα, 22 Ιουνίου 2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 73
ΕΥΚΟΛΗ ΑΡΕΤΗ
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Οι επιπτώσεις από την COVID-19 τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο δεν είναι δυνατό να προσδιοριστούν, καθώς ακόμη δεν υπάρχουν επαρκή και αξιόπιστα στοιχεία. Το σίγουρο όμως είναι ότι έχει επηρεάσει αρνητικά επιχειρήσεις και αγορά εργασίας με την ανησυχία να απλώνεται σε όλους.
Και ενώ η κοινωνία κάνει βήματα επαναφοράς σε μια νέα πραγματικότητα, ορισμένα ανώτατα στελέχη της Τράπεζας φαίνεται να βρίσκονται σε ένα άλλο παράλληλο σύμπαν το οποίο διέπεται από τη σχέση παχυλού bonus με επίδειξη. Η αίσθηση που επικρατεί είναι ότι μάλλον υπάρχει έλλειψη στρατηγικής γενικότερα και το μόνο που ενδιαφέρει είναι να μην χαθεί με κανένα τρόπο το bonus. Αλήθεια, για πόσο χρονικό διάστημα έχει βρεθεί κάποιος από αυτούς στην πρώτη γραμμή, δίπλα στους εργαζόμενους, ώστε να διαπιστώσει την πραγματικότητα;
Στο σύμπαν που ζουν οι εργαζόμενοι, στο πραγματικό σύμπαν, η διαβίωση είναι τελείως διαφορετική από αυτήν που θέλουν να φαντάζονται οι «αυτόκλητοι μάγοι», καθώς ο αγώνας για επιβίωση είναι ανελέητος και εξουθενωτικός.
Οι ελλείψεις προσωπικού ειδικά στα καταστήματα, είναι παραπάνω από εμφανείς. Καθημερινά το προσωπικό με υπερπροσπάθεια εξυπηρετεί την πελατεία, με τον κίνδυνο λειτουργικού λάθους (αυτά δυστυχώς κοστίζουν) να κρύβεται σε λεπτομέρειες που μπορεί, λόγω της έντονης καταπίεσης για την επίτευξη εξωπραγματικών στόχων, να διαφύγουν. Δεν τους φτάνουν όλα αυτά, μετά ακούνε και έντονα παράπονα για χαμηλό σκορ στον δείκτη εξυπηρέτησης πελατείας!
Η ανεξέλεγκτη μετακίνηση προσωπικού εδώ και μήνες, από τους ήδη υπάρχοντες σε έλλειψη, δεν έλυσε ούτε θα λύσει τα προβλήματα. Και σαν να μην φτάνει η υπερπροσπάθεια που καταβάλουν καθημερινά, έχουν και την ασφυκτική πίεση για την επίτευξη ορισμένων εξωπραγματικών στόχων σε τραπεζοασφαλιστικά (θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε αν αυτοί που πιέζουν – ελέω bonus - έχουν κάποιο τέτοιο προϊόν) αλλά και τώρα τελευταία και την έμμεση προσπάθεια δέσμευσης του προσωπικού για ατομική παραγωγή τέτοιων προϊόντων. Επιπλέον έχουν έλθει σε γνώση του Συλλόγου περιπτώσεις πώλησης τραπεζοασφαλιστικών σε ομάδες πελατών (π.χ. ηλικιωμένων, ανέργων) που πιθανόν δεν τους ταιριάζει, αλλά απλά για να γράψουν νούμερα. Το μότο που ακούγεται τελευταία «μπήκες για συναλλαγή, θα κάνεις τραπεζοασφαλιστικό» δεν αφορά σε όλους τους πελάτες. Η καθημερινή πίεση ωθεί τους συναδέλφους σε πωλήσεις αμφιβόλου ποιότητας που στο μέλλον, ενδέχεται να δημιουργήσουν πρόβλημα στη σχέση με τον πελάτη, ζημία στην Τράπεζα και απώλεια κύρους στους ίδιους. Η ορθή διερεύνηση των αναγκών του πελάτη μπορεί να αποτρέψει προβληματικές καταστάσεις, ειδικά στην περιφέρεια όπου οι σχέσεις των στελεχών με την τοπική κοινωνία είναι στενές και ιδιαίτερες. Καλούμε τα μέλη μας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά στο καθημερινό λειτουργικό κομμάτι και όσοι παρέχουν εγκρίσεις να ελέγχουν την ορθότητα των συναλλαγών. Να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν κάτω από αυτές τις συνθήκες και να κλείνουν τα αυτιά τους σε προσπάθειες δέσμευσης πώλησης προϊόντων.
Η τηλεργασία που συνεχίζεται, διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες (βλ. ανακοίνωση Νο 67/13-3-2020) και είναι παράνομο να αποτελεί αντικείμενο ανταλλαγής με υπερωριακή απασχόληση ή κανονική άδεια!!! Τηλεδιασκέψεις ή μηνύματα που χρήζουν επεξεργασίας / απαντήσεως σε ακατάλληλες, εκτός του νόμιμου ωραρίου ώρες πρέπει να μην πραγματοποιούνται καθώς εντάσσονται στο δικαίωμα του εργαζόμενου για την αποσύνδεσή του από την εργασία.
Τέλος, στα πλαίσια του ανελέητου κυνηγητού για προγράμματα επιδοτήσεων (π.χ. ΤΕΠΙΧ) αρκετοί εργαζόμενοι απασχολούνται υπερωριακά καθημερινές αλλά και αργίες. Παρότι η Τράπεζα ενθαρρύνει αυτές τις υπερωρίες, φροντίζει σκόπιμα(;) να επικρατεί μια απροσδιόριστη κατάσταση ως προς την τελική αποζημίωση, βάζοντας το φιλότιμο και τις selfies σε κοινωνικά μέσα δικτύωσης ως ανταμοιβή!!! Όσοι δικαιούνται υπερωρίες πρέπει να τις πληρωθούν και να μην μείνουν στα likes.
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη, από κάποιους «καλοθελητές», προσπάθεια αύξησης της ανασφάλειας για το μέλλον της εργασίας και των αμοιβών με προτάσεις συμμετοχής σε επικείμενη Εθελούσια λόγω μείωσης των εργασιών. Αν και όποτε κυκλοφορήσει τέτοιο πρόγραμμα Εθελουσίας, είναι σαφές και προφανές ότι οι εργαζόμενοι θα αξιολογήσουν τα δεδομένα και όποιοι επιθυμούν θα συμμετάσχουν σε αυτή. Η κεκαλυμμένη επιλεκτική «φιλική παρότρυνση» έχει άλλους σκοπούς, σε κάθε περίπτωση αντίθετους με τον ορισμό του Προγράμματος Εθελουσίας και πρέπει να μας καταγγέλλονται αμέσως τέτοια περιστατικά, ώστε να παρεμβαίνει αποτελεσματικά ο Σύλλογος ακόμα και μέσω της νομικής οδού αν χρειαστεί.
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
Αθήνα 22/5/2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 71
«ΠΟΝΕΜΕΝΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ»
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι.
Η επιστροφή στη νέα καθημερινότητα όπως αυτή διαμορφώθηκε λόγω των μέτρων της πολιτείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας, συνδυάστηκε με την εσπευσμένη ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης της απόδοσης, δημιουργώντας ασφυκτικές συνθήκες τελευταίας στιγμής κυρίως λόγω απουσίας προσωπικού με ειδικές άδειες ή ευρισκόμενο σε τηλεργασία. Δυστυχώς κι εφέτος δεν έλειψαν οι έντονες αντιπαραθέσεις μεταξύ αξιολογητών και αξιολογούμενων. Παρατηρήθηκαν και πάλι φαινόμενα καθ΄ υπόδειξης αξιολογήσεων, επαληθεύοντας ότι συνεχίζει να λειτουργεί στο παρασκήνιο το άγνωστο - γνωστό καθεστώς ποσόστωσης ανά κλίμακα/βαθμολογία. Έχουν έλθει σε προσοχή του Συλλόγου καταγγελίες για «οδηγίες» μείωσης αξιολογήσεων τόσο σε συγκεκριμένους Τομείς του Δικτύου όσο και σε Διευθύνσεις Κεντρικών Υπηρεσιών. Ορισμένοι (πλέον γνωστοί και μη εξαιρετέοι) εξακολουθούν να παίζουν με την επαγγελματική εξέλιξη των υφισταμένων τους. Ο Σύλλογος επιφυλάσσεται κάθε νόμιμου δικαιώματος εναντίον των ανωτέρω για το μέλλον.
Υπενθυμίζουμε στα μέλη μας ότι πρέπει να επιμελούνται για την ορθή αξιολόγησή τους, καθώς από αυτήν εξαρτάται η επαγγελματική τους εξέλιξη στην Τράπεζα και οφείλουν να διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο τεκμηριώνοντας επαρκώς, με αποδεικτικά στοιχεία και γεγονότα, την άποψή τους. Επίσης, η αυτοαξιολόγηση πρέπει να καταχωρείται εγκαίρως στο σύστημα από όλους τους αξιολογούμενους, επισημαίνοντας τα υποστηρικτικά - αποδεικτικά στοιχεία που την τεκμηριώνουν.
Είναι προφανές, ότι η αιτιολόγηση της κρίσης των αξιολογητών πρέπει να γίνεται με πληρότητα και σαφήνεια και όχι με αόριστες εκφράσεις (π.χ. ενεργή συμμετοχή, κλπ). Με τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα, το βάρος της αξιολόγησης το σηκώνουν οι Α΄ αξιολογητές, για αυτό πρέπει να αφιερώνουν τον απαιτούμενο χρόνο, να είναι δίκαιοι στην κρίση τους και να διαθέτουν τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να υποστηρίζουν την άποψή τους απέναντι σε υποδείξεις – αντιρρήσεις των αξιολογούμενων. Επίσης και οι Β΄ αξιολογητές, με τη μοδάτη δήλωση «συμφωνώ», εκτίθενται. Βέβαια, κρίνονται και οι κριτές, κυρίως από όλους αυτούς που έχουν να παλέψουν με την νέα καθημερινότητα και μοχθούν για να ζήσουν τις οικογένειες τους. Η περίοδος των αξιολογήσεων θα περάσει αλλά το επαγγελματικό αποτύπωμα και η εικόνα των «καθοδηγούμενων αξιολογητών» θα συνεχίσει να τους συνοδεύει.
Το σύστημα, που βαφτίστηκε «ΑΞΙΟΠΟΙΩ», υποτίθεται ότι θα πρότεινε ενέργειες και δράσεις για την βελτίωση των αξιολογούμενων, θα έδινε στοιχεία με τα οποία θα αποδείκνυε την προσφορά του τόσο στους εργαζόμενους όσο και στη Διοίκηση. Η Δ.Α.Δ. πρέπει επιτέλους, εδώ και τώρα, να δημοσιοποιήσει στοιχεία (στατιστικά, στοιχεία προόδου βελτίωσης των επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων των εργαζομένων, κλπ), των προηγούμενων ετών, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα και επιτέλους να γίνει φανερό αν το «ΑΞΙΟΠΟΙΩ» ήταν απλά ένα πείραμα που κόστισε σε χρήμα στην Τράπεζα αλλά και σε χρόνο και ψυχολογική πίεση των εργαζομένων ή προσέφερε πραγματικά και στους δύο.
Σας υπενθυμίζουμε ότι όσοι διαφωνούν με την αξιολόγησή τους, έχουν δικαίωμα και πρέπει να προσφεύγουν σε επαναξιολόγηση. Ειδικά όσοι «τερματίζουν» στην κλίμακα του Βελτιώνομαι, η επαναξιολόγηση είναι μονόδρομος. Περισσότερες λεπτομέρειες για τη διαδικασία αξιολόγησης υπάρχουν στην ανακοίνωσή μας Νο 62/17-1-2020 (www.setee.gr).
Τέλος, ο Σύλλογος κάθε στιγμή, είναι στη διάθεση σας για να σας υποστηρίξει σε όποια απορία ή συμβουλή χρειαστείτε για την αξιολόγησή σας
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΟΥ, Η ΔΥΝΑΜΗ ΣOY
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Θ. Χαραλαμπόπουλος Μ. Φεστερίδου
ΕΝΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗ 1, Τ.Κ. 106 79
ΤΗΛΕΦΩΝΑ: 210 3614363, 210 3614319 (4 γραμμές)
FAX: 210 3613047, 210 3614270
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΦΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΕΓΝΑΤΙΑ 55, Τ.Κ. 54631
ΤΗΛΕΦΩΝΟ & FAX: 2310243843
E-MAIL: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.